Afvallen bij de probleemgebieden

Gewicht verliezen in probleemgebieden is even moeilijk voor zowel mannen als vrouwen. Hoe verliest u het beste de bacon op uw buik, heupen, benen en kont?

Afvallen in de probleemgebieden - is dat zelfs mogelijk?

Jain. Het lichaam is niet zo genadig. Hij laat gewoon de vetkussentjes niet smelten waar we het willen. Willekeurig plaatsen we meer op één plaats, op de andere plaats minder vetophopingen. Vrouwen zetten vetophopingen op benen, billen of heupen.

Mannen verzamelen hun vetreserves liever in de maag. De opslag van vet is zeer individueel. Sommige vrouwen worden vooral getroffen door vetopslag in bindweefsel. Dit is zichtbaar op impopulaire deuken, ook wel cellulitis genoemd. Anderen krijgen echte zwemringen rond de heupen of een brede kont.

Als individu de vetverdeling van een persoon in het lichaam, dus individueel is de methode om er vanaf te komen. Eén ding is duidelijk: vet op het lichaam verdwijnt alleen wanneer het lichaam naar de vetreserves moet gaan.

Hiervoor moet je meer calorieën consumeren dan je neemt met voedsel. Alleen dan wordt het lichaam gedwongen om de probleemgebieden aan te boren.

Met welke sport vecht ik welke probleemzone?

Feit is: "Problemzonengymnastik" is een sprookje. Je kunt nauwelijks vechten tegen je probleemgebieden door specifieke spieroefeningen, zoals squats of crunches. Hoewel de spieren onder het vetweefsel kunnen groeien en het probleemgebied kunnen worden aangehaald, maar u zult op de plaatsen niet afvallen.

Zoals eerder vermeld, moet het lichaam meer energie verbruiken dan nodig is om naar de vetopslag te gaan. Dat betekent voor de keuze van sport: om tegelijkertijd zoveel mogelijk spiergroepen op te eisen. Vervolgens wordt de meeste energie en vet verbrand.

Goede sporten voor vetverbranding zijn joggen, zwemmen, roeien, nordic walking, langlaufen en fietsen. In deze sporten worden veel spieren verplaatst. Het wordt verbruikt door de spier en werkt veel zuurstof. Het hoge zuurstofverbruik zorgt voor een hoog energieverbruik en dus ook voor een goede vetverbranding.

Dus als je wilt afvallen in de probleemgebieden, moet je het hele lichaam zweten. Dan kan het natuurlijk zijn dat je eerst gewicht verliest op plaatsen waar je heel blij mee was. Maar met een beetje geduld bereikte de vetverbranding de onpopulaire baconbroodjes. Dat kan een tijdje duren.

Welk dieet helpt je om af te vallen?

Ook bij de voeding past een holistisch concept toe: Geef niet op aan een voedingsstofgroep om sneller af te nemen. Dit is niet gezond, omdat het lichaam alles nodig heeft om af te vallen: eiwitten, koolhydraten, vitaminen, mineralen en vet.

Uw calorie-inname zou echter moeten verminderen. Vooral bij sedentaire activiteit is een caloriehoeveelheid van 1.100 tot 1.300 calorieën voldoende om af te vallen. Je moet meer eten als je veel beweegt (1500 tot 1700 calorieën) en regelmatig traint.

Aan te bevelen, vooral als het gaat om het verliezen van gewicht in de probleemgebieden, is een dieet dat matig afneemt. Korte crash of nul diëten kunnen een snel gewichtsverlies veroorzaken, maar dat is meestal alleen maar water. De huid kan niet snel genoeg krimpen als het gewichtsverlies te snel is en de smeltende vetafzettingen in huidplooien veranderen. Niemand wil dat.

Een goed uitgebalanceerd dieet met veel groenten, veel water en minder zout is nodig in probleemgebieden. Voedingconcepten zoals het Volumetrics-dieet, het LOGI-dieet of het Zone-dieet zijn bijzonder geschikt.

Deel met vrienden

Laat je reactie achter