Dieta pentru hipertensiune arterială

Pentru pacienții hipertensivi, schimbarea obiceiurilor alimentare este de o importanță deosebită. Deoarece nutriția potrivită poate preveni adesea utilizarea medicamentelor sau poate reduce cel puțin doza lor. În cele ce urmează, am compilat câteva sfaturi despre nutriție pentru dvs., care pot fi integrate în viața de zi cu zi fără prea mult efort. Este important să urmați sfaturile pe termen lung - atunci tensiunea arterială va fi de asemenea benefică!

Sare doar cu moderatie

O dieta bogata in sare poate creste tensiunea arteriala. Prin urmare, ca pacient hipertensiv, trebuie să mănânci cât mai puțin sare posibil. Ei nu ar trebui să consume mai mult de patru până la șase grame de sare pe zi. Acest lucru nu este adesea atât de ușor, deoarece multe produse finite, dar și alimente precum pâine, cârnați, brânză, carne, chipsuri, ketchup sau muștar conțin cantități mai mari de sare. De aceea, încercați să evitați produsele finite și preferați să gătiți singur cu produse proaspete.

De asemenea, puteți încerca să vă îmbogățiți masa cu sare mai degrabă decât alte condimente, cum ar fi piperul și usturoiul sau ierburile proaspete, cum ar fi patrunjelul, arpagicul sau busuiocul. Nu numai că are gust delicios, dar și tensiunea arterială este bună.

Stratul antihipertensiv

Potasiul acționează ca un antagonist al sodiului, care leagă apa în organism și astfel crește volumul sângelui. Aceasta, la rândul său, poate duce la o creștere a tensiunii arteriale. Mai ales pentru tensiunea arterială este raportul dintre sodiu și potasiu în organism. Deoarece, dacă există suficient potasiu, mai mult sodiu este excretat prin rinichi, iar tensiunea arterială nu este afectată.

Asigurați-vă că mâncați suficiente alimente bogate în potasiu. Cantități mari de potasiu se găsesc în alimente precum:

  • spanac
  • cartofi
  • nap
  • banane
  • caise
  • fructele de avocado
  • Kiwis
  • nuci

Pește și ulei de măsline ca sursă de acizi grași omega-3

Pestele și uleiul de măsline sunt în special bogate în acizi grași omega-3 valoroși sau acizi grași mononesaturați. Acestea au un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale și, prin urmare, sunt recomandate în special pentru pacienții hipertensivi. Cantități mari de acizi grași omega-3 se găsesc în pești precum tonul, heringul, somonul, macrou și sardinele.

Spre deosebire de pește, ar trebui să consumați carne doar în mod moderat: carnea nu ar trebui să fie pe masă mai mult de două până la trei ori pe săptămână - acest lucru nu este valabil doar pentru persoanele care suferă de hipertensiune arterială. Preferați carnea albă, cum ar fi carnea de pui sau curcan, și asigurați-vă că ați cumpărat bucăți libere fără piele.

O mulțime de fructe și legume

Fructele și legumele sunt sănătoase și, prin urmare, sunt recomandate pacienților hipertensivi. Multe soiuri sunt bogate în minerale valoroase - pe lângă calciu și magneziu, în special potasiul este important.

Fructele și legumele pot fi ușor integrate în viața de zi cu zi: tăiați câteva fructe în cereale dimineața, mâncați o salată de fructe pentru desert la prânz sau decorați pâinile cu castraveți sau roșii seara. În plus, fructele și legumele sunt, de asemenea, minunate ca mici gustări între ele.

Evitați alcoolul cât mai mult posibil

Din când în când, se spune că un pahar de vin reduce riscul bolilor cardiovasculare, în timp ce aportul regulat de alcool crește tensiunea arterială. Deci, ca și în cazul sarei, alcoolului, nu trebuie să-l bați: pentru bărbați nu este permis decât o pahar mare de vin (30 de grame de alcool) pe zi, femeile nu ar trebui să fie mai mult decât un mic pahar de vin (20 de grame alcool) consuma. Cu toate acestea, se recomandă deseori să vă abțineți de la alcool.

Înlăturați greutatea în exces

O dietă bine echilibrată nu numai că are un efect direct, dar și indirect asupra tensiunii arteriale. Pentru că dacă mâncați cât mai mult posibil sănătoși și bucurați-vă de mâncare dulce și grasă doar acum și apoi, greutatea lor scade, de asemenea, și acest lucru aduce beneficii tensiunii arteriale! Deoarece în timp ce excesul de greutate poate avea un efect negativ asupra tensiunii arteriale, o pierdere în greutate îmbunătățește valorile: Per kg de greutate corporală pierdută, tensiunea arterială scade cu aproximativ 2 mmHG.

Trimiteți-vă prietenilor

Lăsați-vă comentariul