Groenten en fruit voor kinderen

Het is niet altijd gemakkelijk voor kinderen om een ​​portie fruit of groenten te eten. Er is een onbeperkte selectie van heerlijke groenten en fruit waar kinderen van zullen genieten. Omdat het nog steeds enige overredingskracht vereist om kinderen uit te leggen wat goed voor hen is, hebben we een aantal handige tips samengesteld. Op die manier zult u zeker uw kinderen rond kunnen krijgen en zullen zij alleen uitkijken naar hun dagelijkse portie vitaminen.

Samen winkelen:

Neem je kinderen mee om te winkelen, want dan zie je hoeveel geweldige kleurrijke groenten en fruit er zijn. Bied uw kind de mogelijkheid om verschillende vitaminebommen te kiezen en praat erover met hem. De beroemde vragen Who, How, What and Why zorgen ervoor dat u veel belangrijke informatie kunt delen. Denk aan kleine gadgets, zoals het proberen van kruiden of het raden van vormen van fruit en groenten. Als sommige vragen onbeantwoord blijven door uw kind, weet een vriendelijke medewerker in de supermarkt of een verkoopster in de markt dat zeker.

Samen koken:

Kinderen zijn nieuwsgieriger en ruimdenkend dan je denkt. Het belangrijkste is dat je de kleintjes betrekt, alles aan hen uitlegt en bovenal laat ze iets voor zichzelf doen. Kies een eenvoudig gerecht, zoals groentepizza, pak je kinderen en vul de pizza bij met gezonde en kleurrijke groenten. Als dessert kun je ook een zelfgemaakte fruitsalade maken. Laat je kinderen tussendoor proberen en vraag of ze zich nog herinneren welke groenten of fruit je net hebt gesneden.

Versier eten grappig:

Voor kinderen is het vooral belangrijk dat eten leuk en lekker is. Versier het volkorenbrood de volgende keer met salade en komkommer of leg het fruit in de vorm van een gezicht op het bord. U zult zien: Ogen van druiven, monden van bananenletters en kersenpitjes worden zelf gepleisterd.

Groenten en fruit variëren:

Soms is het heel moeilijk om groenten en fruit van kinderen te maken die ze eerder hebben geprobeerd en toen niet leuk vonden. Blijf op de bal en probeer groenten en fruit te variëren. Eenmaal gekookt, soms rauw, soms gepureerd, gekookt warm of koud. Geef uw kinderen een beetje de kans om ze naar de juiste smaak te brengen.

Bereid kleine porties voor:

Kinderen vinden het leuk als fruit en groenten altijd bij de hand zijn en in hapklare porties gesneden worden. Zorg dat er altijd een schaal met fijngehakte appels, wortelstroken of koolstelen op tafel ligt. Omdat kinderen graag toegang hebben.

Blijf op de hoogte:

De consumptie van fruit en groenten moet de normale en niet de gedwongen kwelling worden, zelfs als het enige tijd kan duren om je kinderen te overtuigen: geef niet op, ze zullen al naar de smaak komen.

Deel met vrienden

Laat je reactie achter